Sterk & Flexy
Yoga voor 50+

Omdat we nog lekker lang mee willen. Gezond willen blijven en ons lekker willen voelen. Lekker in ons lijf en in ons hoofd!

Online yoga on demand

Geen tijd! Stijf en stram aan het worden. Maar dat wil je nog niet! Een beetje strakker en soepeler zou fijn zijn. En doe ook maar wat rust en ontspanning. Sterk & Flexy yoga doe je gewoon op jouw tijd. Korte en wat langere lessen. Die je makkelijk ergens in je week een paar keer in kunt passen. Gewoon te doen vanuit huis. Wanneer het jou uit komt. Veel heb je daarvoor niet nodig. Just show up!

Renée Stroo Sterk & Flexy

“Ik geloof dat als je doet wat goed voelt dat dat sowieso goed voor je is. En dat betekent dat wandelen net zo goed is als hardlopen. Rustige yoga kan en wat meer dynamisch ook. En natuurlijk die dikke koek of dat glas wijn. Gewoon ook!”

Renée Stroo

No nonsens aanpak. Prettig en uitdagend.
Wanneer het jou uitkomt

 

TIJDELIJK voor een VRIJWILLIGE BIJDRAGE!!! 

Om uit te proberen of dit hele idee wat voor jou is! 

Toegankelijke yoga in je inbox!

Zo maken we even kennis!

Easy Flow 45 minuten Dat past ook in jouw agenda!

Met wel 10 minuten weldadige eindontspanning

 

Meer ruimte in je hoofd en je lijf.

Yoga hoeft helemaal niet in een strakke legging met allemaal lenige mensen om je heen en moeilijke houdingen die iedereen dan kan.
Je wil ook wel eens yoga proberen maar hoe dan!? Er is al zoveel te doen dat geeft eigenlijk best wel een beetje onrust en spanning. Maar je zou wel graag iets aan je lijf willen doen.
En vooruit een beetje gezonder eten kan ook geen kwaad. Je rommelt eigenlijk maar een beetje aan.
Als je lichaam niet lekker beweeglijk is zoals je zou willen werkt dat door in je hoofd! Het frustreert waardoor je minder kunt hebben. Niet handig allemaal!
Je hoofd en je lijf werken nou eenmaal graag goed samen.

En daar kun jij dan weer bij helpen.
En ik! Met fijne yoga oefeningen. Die je rustig in je eigen tempo en op je eigen niveau kunt doen. Kan ook in een joggingbroek.
Je kiest een yogales uit op het platform, legt je mat neer en je kunt aan de slag.

Kracht en stretch

Door kracht en stretch oefeningen te combineren wordt je lijf sterker en tegelijkertijd soepeler. De gewrichten raken beter gehydrateerd wat zorgt voor meer beweeglijkheid. Je kunt ook je fysieke mogelijkheden vergroten.

Omdat ik ook aandacht besteed aan tot rust komen en goed voor je zelf zorgen zal je ook merken dat je je kalmer gaat voelen, en meer rust in je hoofd zorgt er ook voor dat je minder spanning in je lijf opbouwt.

Zo kun je misschien ook beter omgaan met wat meer stressvolle situaties in het dagelijks leven. Of andere veranderende omstandigheden die je niet in de hand hebt

Jouw range of motion!

Hele fijne yoga oefeningen gewoon te doen in je huiskamer. Het fijne? Renée houdt rekening met de minder lenige exemplaren onder ons die afhaken als het te snel en te flitsend gaat (like me)

Ilse 50jr

Looking good Feeling healthy

Je fit en gezond voelen en gemakkelijk bewegen.
Meer rust in je hoofd en lekker genieten van activieiten.
Goed kunnen ontspannen betekent meer energie!

Spierballen?

Tja, vaak is een beetje krachtig zijn wel fijn. En door regelmatig krachttrainingsoefeningen te doen kun je veel aan je spierkracht toevoegen.
En je spieren zijn een soort korset. Sterke spieren houden je lichaam ook gezond. En zorgen voor stabiliteit.

Ik ga ook regelmatig naar de sportschool. Niet dat jij dat nu moet doen hoor. Helemaal niet

Mijn jarenlange sportschool ervaring gebruik ik juist in deze sterk & flexy cursus. Naast de yoga sessies die soms dynamisch en soms passief zullen zijn voeg ik ook krachtsessies toe waarbij je gewichtjes kunt gebruiken. Een flesje water werkt overigens ook prima! Zo werk je toch ook lekker aan je spierkracht.

Zelf aan de slag

Alle video’s kun je makkelijk zelf doen. Sommige oefeningen nemen nauwelijks plek in. Andere doe je beter op een plek met iets meer ruimte.
Ik geef regelmatig opties voor houdingen en bewegingen zodat er altijd een manier is om mee te doen. Wanneer het jou uit komt. In het begin zal het even wennen zijn want het maken van nieuwe gewoontes kost energie. Maar als yoga eenmaal in je systeem zit levert het juist energie op! Win-win.

Dus maak je eigen yoga routine. Onthoud; een kleine routine is ook routine.

Top yoga lesje Renée. Intensief….. lekker ! Thanks !

Svenny 51jr

Sterk & Flexy
Online yoga platform voor vijftigplussers

Talloze fijne yogalessen, krachtsessies, meditaties, schema’s en elke week een nieuwe les in je inbox.

Word ook lid van ons platform!

Begin gewoon. Met de pilot bijvoorbeeld.

 

Gun je zelf een gezond leven. 

Ik voel weer veel meer ruimte.

Dick 53jr

Yang yoga

Dit is de actievere vorm van yoga. In deze dynamische yogasessies volgen de houdingen elkaar op. Ook dit is goed te doen als je er nog niet zo vertrouwd mee bent. Ik geef verschillende opties bij de houdingen en bewegingen. Hoe meer je eraan gewend raakt hoe meer je in een flow komt. Lekkere lesje om je hele lichaam in beweging te brengen met de focus op de ademhaling.

Yin yoga

Bij yin yoga hebben we een set aan houdingen die allemaal een ander deel van het lichaam aanspreken. Doordat je enkele minuten in de houding blijft word je uitgedaagd om je zowel fysiek als mentaal te ontspannen. En omdat we de spieren ontspannen stimuleer je de fascia. Het alles verbindende weefsel Door dat dit langzaam opgerekt wordt raakt het beter gehydrateerd en dat geeft je meer bewegingsruimte.

Kracht oefeningen

Deze korte sets kun je zo zwaar maken als je zelf wilt. De oefeningen doe je met gewichtjes maar dat kan ook met bijvoorbeeld waterflesjes. Het aantal herhalingen bepaal je helemaal zelf. Net wat je wilt bereiken. Je kunt bijvoorbeeld veel herhalingen met lichte gewichtjes doen. En voor meer spieropbouw minder met zwaarder gewicht. Doe ze elke dag voor het opbouwen van een sterk spierstelsel.

Extra's

Schema’s om je te helpen routine op te bouwen. Fijne meditaties, yoganidra, leeftstijltips, recepten, affirmaties en nog meer leuke dingen.

wekelijkse motivatiemail + les

Elke week op maandagochtend een inspiratie en motivatiemail van mij in je inbox.

Met een nieuwe les. Een flowles van 45 min inclusief 10 minuten lekkere eindontspanning.

Zo help ik je om het vol te houden.

Live Q&A

Elke 2 maanden een livesessie. Om elkaar te ontmoeten, vragen te stellen aan mij of aan iemand anders dat mag ook. En voor feedback naar elkaar maar zeker voor mij zodat ik kan blijven ontwikkelen voor jullie.

Passende yoga; de op de doelgroep (50+) afgestemde yogalessen van Renée Stroo kan ik van harte aanbevelen aan elke 50+er die met meer kracht en flexibiliteit de volgende levensfase wenst te beleven

Thijs 51jr

Sterk & Flexy yoga betekent:

  • Tot jezelf komen

  • Ontspanning

  • Lichaamsbeweging

  • Betere balans door meer stabiliteit

  • Verbeteren van je houding

  • Meer kracht en grotere flexibiliteit

  • Voelen van je lichaam en grenzen

  • Vergroten van je mentale en fysieke veerkracht

Het Sterk & Flexy yoga platform voor 50+

 

  • Yoga lessen & Krachttraining
  • Met heldere uitleg en begeleiding.
  • Verschillende videolessen te doen vanaf je telefoon of computer.
  • Elke maandag een motivatie mail met een nieuwe yoga les in je inbox
  • 2x per 3 maanden een live sessie Q&A
  • Je hebt toegang tot alles tijdens je lidmaatschap!

€105  NU: €75,- voor  3 maanden

SPECIALE PILOT PRIJS IN MAART!

VRAGEN EN ANTWOORDEN

 

  • Ik heb last van stramme spieren, stijfheid ook en soms last van gevoelige gewrichten. Is het Sterk&Flexy yoga50+ platform wel geschikt voor mij?

Ja juist! Vooral de yinyoga richt zich op het versterken van weefsel en zorgt voor soepeler spieren en gewrichten. Door regelmatig yin yoga te beoefenen verbeter je je mobiliteit en de stijfheid vermindert. Het is een mythe hoor dat je voor yoga lenig moet zijn!

  • Voor mij is het nog lastig om yoga in te plannen. Hoe kan jij mij helpen?

Nou ik doe mijn best! Je krijgt in elk geval elke maandagochtend een motivatie mail met een yogales in je inbox. Probeer om van yoga een routine te maken. Een nieuwe gewoonte aan leren moet je de tijd geven. En begin met heel kleine stapjes!

  • Regelmatig ervaar ik onrust en stress, dan vind ik het lastig om te ontspannen kan de Sterk&Flexy yoga 50+ wat betekenen voor mij?

Ja de yinlessen zijn heel erg gericht op het ontspannen van het lichaam en het tot rust brengen van alle gedachten in je hoofd. De meditaties kunnen je helpen om beter te ontspannen en je kan hierdoor meer innerlijke rust gaan ervaren. Blijft voor je gevoel je stressniveau te hoog dan is het misschien een goed idee om er met een dokter over te gaan praten.

  • Ik ben vaak wat somber en zou graag wat meer blij en vrolijk willen zijn. Kan yoga daarbij helpen?

Ja. Door yoga creëer je meer lichaamsbewustzijn, en het kan je algehele gevoel van welbevinden en tevredenheid bevorderen. Je vergroot je fysieke en mentale veerkracht. Ook kan je meer vertrouwen krijgen in je lichaam door yoga (meer stabiliteit, balans, (veer)kracht en souplesse). Voel je je vaak erg down en neerslachtig dan is het goed om ook eens met een dokter te gaan praten om uit te zoeken of er therapieën of behandelmethoden zijn om je op weg te helpen. Misschien in combinatie met yoga.

  • Eigenlijk heb ik niet zo’n goede conditie en een gebrek aan spierkracht. Kan ik de oefeningen dan wel doen?

Ja juist! Door de krachttrainingsoefeningen (en ook door de wat meer dynamische yoga) krijg je krachtiger spieren en vergroot je je uithoudingsvermogen. Dit helpt je ook om sneller te herstellen na inspanning of bijvoorbeeld na een wandeltocht. Je zult ook meer stabiliteit krijgen. En begin ook hier gewoon klein. Met minigewichtjes.

  • Kan yoga mijn nachtrust verbeteren en mij helpen om beter te slapen (door te slapen)?

Ja yoga kan zeker helpen om je nachtrust te verbeteren. De focus op ademhaling en ontspanning kan je helpen om beter in te slapen en uitgeruster wakker te worden.

  • Ik heb veel rugklachten en vind het lastig om te ontdekken waar mijn grenzen liggen kan ik dan wel meedoen met de lessen op het Sterk&Flexy yoga 50+ platform?

Ja in principe wel want ik geef vaak verschillende opties om met het verschil in fysieke gesteldheid rekening te houden. Ook houd ik rekening met de ons mensen eigen skelet verschillen. Maar als je echt fysieke klachten hebt raad ik je aan om eerst een gesprek met een dokter te hebben, die kan je wellicht goed helpen om de voor jou geschikte keuzes te maken.

 

Doe mee met de Pilot!!

Grijp je kans! NU tijdelijk SPECIALE PRIJS
10 WEKEN STERK & FLEXY YOGA 50 +

Toegang tot alle yogalessen en de krachttrainingsoefeningen.
Plus elke maandag een motivatiemail met een verse flow les van mij voor jou!

 

Blog

Ademhaling observeren
Ademhaling observeren

Hoe is het met je adem? Een onrustige ademhaling, snel en te kort zorgt voor een gejaagd gevoel. En! Als je gestressed bent of druk ervaart ga je onrustig ademhalen en je daardoor nog meer opgejaagd voelen.Je lichaam ademt vanzelf maar kan door allerlei mechanismen...

Lees meer
Seizoen van inkeer
Seizoen van inkeer

Herfst De herfst, bij uitstek het seizoen om wat contemplatief weer wat meer bij je zelf te komen. Het vele buiten zijn in de zomer, genieten van zonlicht en warmte en luchtige kleding is voorbij.De koudere temperaturen vragen om omhulling. Lekker weer om warme truien...

Lees meer

Get In Touch

bellen mag ook

06-43230805

Pin It on Pinterest